Wednesday 19 October 2011

Kegigihan Aku

           Ok, aku tertidur malam td,,hajat nak lelap 20 minit tapi hampeh,,sampai ke subuh hendaknya..
sedar-sedar dah pukul 5.35 a.m..terus tak tentu arah..nota tak baca lagi,test pagi pulak..haishh!!!


            Tapi tak pe, orang kate time-time subuh ni la bila study senang nak masuk,,gigih la kan bace nota pagi-pagi di saat insan lain masih lagi lena dibuai mimpi,,walau hati rase jelez giler dengan rumate yang sedap je tarik selimut sampai batang hidung.
  

            Siap baca nota, teringat pulak yang ade presentation proposal FYP pagi ni,,slide tak betulkan lagi,,gigih lagi menyiapkan slide.


            Siyes memang banyak sangat hal yang perlu dibereskan hari ni. Test mula jam 12,dengan nota yang dibaca sekadar memenuhi syarat je tu, aku redha dengan soalan yang bakal dijawap. Time tu jugak teringat senior debat aku konvo hari ni.Lecturer pulak masuk lambat, maka test pun start lambat..Masa yang dibekalkan jawap test 2 jam ye,tapi dengan kegigihan yang aku ade untuk kejar mase, aku berjaya mnyelesaikannya dalam masa hanya 25 minit sahaja...gigih tak???!!

          Lepas je siap, aku terus keluar kelas. Arah tuju???mana lagi??Dewan besar la, melawat senior aku 
(Amiruddin Abd Rahman dan Fara Syazwani) ni berkonvo.Kalau tak pergi, bakal sentap- menyentap la nanti kan,heh!!Maka, dengan kegigihan jugak, berjalan kaki je dari fac ke dewan besar..lepas tu sesi bergambar la...haha


                                 Ni la my senior debat yang bergraduat,,(Kak Fara dan Abg Amir)

          Ok, aku ade kelas pulak lepas tu,,berjalan kaki lagi patah balik ke fac. Nak nampak kan lagi kegigihan aku ni bila dalam perjalanan je hujan turun dengan lebatnya,,singgah berteduh depan fac sains kom..tungggu almost 20 monit,agak-agak hujan mula menampakkan tanda-tanda nak berhenti, ape lagi..berdesup aku berlari ke Fakulti  Bahasa Moden dan Komunikasi,,


            Sekian!!!!!!!,,bertapa gigihnya aku hari ni...

No comments: