Thursday 27 October 2011

hujan oh hujan

Aku ni selalu je merungut bila hujan turun. ish,selalu je hujan skang ni kan. Nak keluar pun susah, nak basuh baju tak kering2. Banyak sangat la rungutan aku ni.


Tapi, sedang aku merenung jauh pikir mase depan yang entah ke mana ni, aku mula terfikir sesuatu. Betapa, aku ni hamba Allah yang sangat tak reti bersyukur. Hujan yang turun ni bagi aku ni menghalang kegiatan rutin aku.



Mulalah minda aku ni keluarkan skrin layar putih, papar scene2 kalu lah berlakunya kemarau, panas terik ke ape ke kan...ha,time tu nanti mulalah kau jadi katak panggil hujan. Sibuk nak suruh hujan turun satu hari suntuk pun tak pe..


Dan aku rase, ramai lagi yang berpikiran macam aku ni. Kejam nye kite sebagai manusia kan. Tak pernah menghargai rahmat yang diberi. Same-same la kita muhasabah diri agar menjadi insan yang sentiasa diberkati...


Sekian!!!!

No comments: