Thursday 15 December 2011

Pku lagi

ehem..ehem..
mesti bosan kan,,sikit2 PKU..sikit2 PKU
tapi ni lah masalahnye..

Memang salah aku pun,, delay 3 hari appointment dengan Cik Doktor
haruslah kena marah,,

Maka aku pun telah jejakkan kaki ke PKU selepas kelas tadi
Aku pun tak cakap la dengan nurse cun kat kaunter tu
yang aku ni ade dah appointment dengan Cik Doktor
Seperti biaselah, dapat nombor bilik 

Pergi bilik doktor ni, dapatlah doktor lelaki
hemsem pulak doktor ni..haishh..
so, citer la masalah aku 
yang mengalami  pening kepale melampau

Check blood pressure?
Why?ntah, benda wajib kot bila masuk PKU ni..
ikot jela..Lepas check kepala, tibe-tibe kena check mata,hah sudah!
dah habis check segala bagai perkara yang berkaitan
maka solutionnye:
awak perlu pakai cermin mata
mata awak dah rosak sikit
sebab tu warna putih mata awak tu dah jadi kuning
dan sebab tu pening kepala awak makin menjadi-jadi..

erk~~
cermin mata? apa tu?

kompem2 la aku tak nak pakai
sebab tak suka pakai
sebab aku memang dah disahkan rabun sejak form 3..haha
tapi cermin mata tu yang aku buat macam pakai buang je..haha
padan la dengan muke ko, hambik ko, mate rosak,,adui,,~~

Tapi, rupe2nye Cik doktor yang sepatutnye aku jumpe tu
maklum akan kehadiran aku ke PKU
maka, beliau pun pelik kenape aku tidak ke biliknye

Beliau pun tanye lah pada nurse cun kat kaunter tu
nurse tu pun cakap la dia dah tersilap bagi bilik
tapi tak sempat nak panggil aku, sebab aku jalan laju sangat. (jalan laju pun salah)

sampai kolej, dapat panggilan dari Cik doktor
Cik doktor: Siti Hajar
Aku: Ye doktor
Cik Doktor: Kenapa tak jumpe saye tadi?
Aku: ?? (konpius)
saye mane la tau doktor, saye pegi je bilik yang saya dapat
Cik Doktor: Ape doktor yang check awak tu bagi tau?
Aku: Kena pakai cermin mata, mata dah rosak sikit
ada migrain juga
Cik doktor: Owh, tapi saya kena jumpa awak juga
esok pagi,,as soon as possible
Aku: Pagi ade kelas
Cik doktor: Ok, petang

~~~berapa kali perlu ke PKU ni??!!~~~





No comments: