Monday 7 November 2011

Tinggal Barang

Betul la ape yang orang sekeliling aku ni cakap..kalau lah anggota badan aku ni boleh tanggal2..dah lame tak lengkap badan aku ni...kenape??? sebab dalam hidup aku skang ni,konsep tertinggal barang tu dah makin menjadi-jadi..


peristiwa yang baru je berlaku...hari ni baru je balik dari kampung (Pontian)...perjalanan 4 jam terus jadi 7 jam nak sampai ke UPM...



Jalan jam,,,tu perkare biase...Then, bila sampai je kat hentian Serdang,dengan muke berseri-serinya turun bas sebab tak sabar nak sampai bilik nak jamah lauk-pauk yang dah tertumpah dalam beg tu...bau satu bas kot, tapi muke steady,,hahhaha


Jalan je 5 6 tapak,,dah rase lain macam je aku tengok bas tu gerak,,macam ade je benda yang melambai-lambai kat aku,,merintih tak nak kena tinggal..tapi aku confident je la..tu sume ilusi je,,,hahaha...kepale hotak kau ilusi....



Baru la tersedar, benda yang melambai-lambai tu benda yang paling penting tau tak?? Hentak beg on the spot kat situ jugak,,pakwe2 hensem mahupun yang biase2 je terus tak jadi nak tegur aku...ingat aku tak betul la tu,,meroyan tak tentu pasal kat situ..


                                    terus call kawan aku ni,,   " Plis!!!!urgent..!!!  "

so, gigih lah bawak kete laju2 kejar bas tu ke TBS..sampai TBS terus lari-lari anak ke kaunter pertanyaan...DAN..........  " bas tu dah gerak semula ke PONTIAN dik "...********



Terus lari-lari anak lagi ke kereta,,kejar bas tu lagi sambil tu gigih dapatkan contact number pak cik bas tu (Pak Cik Taha) nama beliau...sopan je jawap phone...
                               
                           "Pak cik dah selamatkan dah dompet kamu,,pak cik tunggu kat hentian Nilai"


Baik pakcik,,lagi 1 km..walhal 5 km lagi,,saje nak sedapkan ati pakcik tu,,hehe,,Finally,,dompet tu kembali semula ke tangan tuannye yang lalai sangat ni,,ni kalau lah dapat dikesan oleh kawan2 aku kejadian ni,,bakal dihadiahkan rantai besi la aku nanti time bezday..alasannye,ley gantung barang2 aku kat leher.. Erk~~~